Honda and Acura Car Forums banner

Accord F20b6

1 reading
23K views 25 replies 4 participants last post by  karial  
#1 ·
Hallo mensen, allereerst zal ik mezelf voorstellen:

ik woon in Engeland, ben 24 jaar en heb een Honda Accord SE 2.0L SOHC VTEC met een F20b6 motor (zonder turbo).

Ik zou er graag een turbo op willen zetten... maar ik weet niet wat er kapot gaat en wat niet, vandaar deze post.

Ik heb een offerte gekregen van ÂŁ3.000 (geĂŻnstalleerd en afgesteld) voor een turbo- of supercharger-kit.

Nu besef ik dat superchargers geen turbo lag hebben (duh), maar de prestaties in het lage toerentalgebied aantasten... wat ik graag wil weten is, als ik een turbo zou plaatsen, wat voor soort pk-winst zouden we dan verwachten? Ik besef dat het allemaal afhangt van de grootte van de turbo, maar laten we ons voorstellen dat het een basis turbo is.

Momenteel heb ik 144 pk (weet het niet zeker meer, want het is een 9 jaar oude auto) en kan je niet vertellen hoeveel whp het heeft...

De reden dat ik het vraag is, voor ÂŁ1.000 zou ik een 2.2L DOHC VTEC prelude motor kunnen laten plaatsen, afstellen en testen... wat me op ongeveer 200 pk zou brengen.

Ik wil graag jullie meningen over:

Is er ooit een turbo kit toegevoegd aan de F20b6 motor?

Wat waren de resultaten?

Heeft iemand de F20b6 motor vervangen door de 2.2L prelude? (weet de motorcode niet zeker)

Als jij mij was, wat zou je dan doen? (zeg niet dat je een andere auto moet kopen, dat is geen optie :)).

Bedankt bij voorbaat.

(edit) Ook wil ik vermelden dat ik tot nu toe de volgende mods heb:

K&N Induction Kit
Cherrybomb vervanging voor de centerbox / resonator
Generieke uitlaatdemper / backbox

(waarschijnlijk in totaal ongeveer 5 pk, zo niet meer)

#2 ·
Je kunt niet naar een motor kijken en zeggen dat deze X hoeveelheid vermogen zal leveren met een turbo of supercharger.

Wat voor vermogen heb je in gedachten? Als het voor een leuke rit af en toe is, zal de Prelude-motor afgesteld op 200 waarschijnlijk geweldig voor je zijn.

Wil je veel vermogen maken of gewoon een hele leuke auto hebben om in te rijden die nog steeds heel tam kan zijn op de weg?

#3 ·
Als het mijn auto was, zou ik de huidige motor laten inspecteren, de compressie laten controleren, enz.... Je weet wel, om er zeker van te zijn dat het een gezonde motor is. Dan zou ik hem superchargen. Je zou hem waarschijnlijk op ongeveer 230 whp kunnen krijgen met een goede setup en een echt goede header die voor je motor is ontworpen. Veel onderdelen die voor Honda's beschikbaar zijn, zijn gewoon ontworpen om te passen, niet per se om te werken, als je begrijpt wat ik bedoel.

Dan een kogelvrije tune om hem betrouwbaar te maken.

Wat zijn je vermogensdoelen?

#4 ·
Turbo's zijn beter, ze zijn efficiënter. Dat betekent echter niet dat ze een betere keuze zijn voor uw huidige motor.

Welnu, ik kan de exacte motorstatistieken van uw motor niet vinden.

Als het een motor is met een compressieverhouding van 8,8:1, dan zou ik kijken naar een turbo-opstelling

Als hij een CR van 9,1:1 of hoger heeft, zou ik een supercharger nemen.

Hoewel superchargers een roterend gewicht toevoegen en pk's nodig hebben om te werken, genereren ze meer dan ze nodig hebben. Ze hebben ook het voordeel dat ze geen aangepaste uitlaat nodig hebben. Turbo's zijn over het algemeen ingewikkelder dan superchargers.

Een compressietest op de motor zou ons moeten vertellen wat voor compressieverhouding u heeft, 135-178 is normaal voor mijn Accord-motor met 8,8:1

Zoek uit hoe u een compressietest correct uitvoert en hoe u kunt controleren op slechte/versleten ringen door olie in de cilinder te doen.

Wisselen kan op een bepaalde manier slecht zijn als u begint met het vervangen van onderdelen voor uw auto en onderdelen moet bestellen voor uw Prelude voor uw Accord. Ik zeg niet dat het een slecht idee is, alleen dat u op een dag over het hoofd kunt zien om een aantal onderdelen voor uw auto te bestellen en de verkeerde spullen te krijgen.

Als u in een zogenaamd "snel opspoelende" auto hebt gereden en de turbogat nog steeds niet leuk vindt, ga dan voor een supercharger, het lijkt meer op N/A.

#5 ·
Ik zal het advies ter harte nemen, zal het vragen bij mijn lokale tuningbedrijf met betrekking tot de compressietest, want het is fijn om te controleren of het sowieso gezond is, maar ik betwijfel of ik ÂŁ 3.000 bij elkaar kan krijgen, zie je, ÂŁ 1.000 zou gemakkelijker te krijgen zijn.

#7 ·
Nou, een ECHT LEUKE auto om als dagelijkse bestuurder in te rijden, ik zou de voorkeur geven aan een turbo vanwege de dumpklep, maar de supercharger vanwege het gejank dat hij maakt... enig idee wat de algemene prijs voor een compressietest is? (Ik weet dat het van plaats tot plaats zal verschillen, maar een algemeen idee).\n\nKijk, wat ik denk is om de motor te vervangen, er is 144 pk tot 200 pk, dan misschien later als ik het geld kan krijgen, een supercharger / turbo dan, want beide kosten me ÂŁ 3.000.\n\nIk heb erover nagedacht om de Prelude-motor en vervangende onderdelen te hebben, het is niet iets dat ik snel zou vergeten. "Oh ja, ik heb een 2.2L DOHC VTEC-motor..." hehe :)\n\nZeg je 230 whp? Stel je 200 pk + supercharger voor, dat zou nog beter zijn hehe.\nIk zal het advies ter harte nemen, zal het vragen bij mijn lokale tuningbedrijf met betrekking tot de compressietest, want het is fijn om te controleren of het toch gezond is, maar ik betwijfel of ik ÂŁ 3.000 bij elkaar kan krijgen, zie je, ÂŁ 1.000 zou gemakkelijker te krijgen zijn.
\n\nProbleem daar, de N/a H22-motor heeft een hoge compressieverhouding. Dus hij houdt niet zo van geforceerde inductie als een motor met een lagere compressieverhouding. Wat je moet vinden is de EFFECTIEVE compressieverhouding zodra de geforceerde inductie en adiabatische efficiëntie in het spel komen, er komt veel wiskunde kijken bij het turbochargen of superchargen van een motor om te weten wat je eruit zou moeten kunnen halen. Toegegeven, je zult nooit weten wat je krijgt totdat het op de dyno is getest en afgesteld, maar je zou ongeveer moeten weten wat het oplevert als je solide cijfers hebt om mee te werken. Bekijk TurboByGarrett.com - Turbo Systems Tech Center\n\nLeer een beetje over geforceerde inductie.

#6 ·
Toen ik 230 zei, was dat een ruwe schatting. Je kunt verschillende dingen hebben die dat getal beĂŻnvloeden op een supercharged motor. Net als bij NA (alle motor) kan de uitlaat, de inlaat en de kleptreinconstructie een enorme rol spelen bij het hoger of lager maken van dat getal.

Ik zou zeker de voorkeur geven aan de motorwissel zoals voorgesteld, je zou een vermogensstijging van 60 pk zien en dat zou voorlopig wel eens genoeg voor je kunnen zijn.

#8 ·
Compressieverhouding wordt alleen in een turbo meegerekend, omdat hoe hoger deze is, hoe heter de ladingstemperaturen meestal zullen zijn. Omdat de lucht niet oververhit raakt door een turbo, is deze veel koeler. Waar een compressieverhouding van 9:1 veilig is voor een milde turbo, kan 10,5:1 perfect geschikt zijn voor een mild superchargersysteem. Bovendien is die verhoging van de compressieverhouding alleen al goed voor wat extra vermogen en motorrespons op dingen als een header en inlaat.

#9 ·
Kortom, je kunt elke turbo pakken en hem op elke motor zetten. Om pk's te maken, moet je lucht hebben, daar begint het allemaal mee, de luchtstroom. Het comprimeren van lucht verhoogt de temperatuur, dus als je al gecomprimeerde hete lucht comprimeert, wordt deze echt verdomd heet. Zo heet zelfs dat het de brandstof kan ontsteken voordat de bougie ĂĽberhaupt vonkt. Dit maakt onderdelen kapot, en vaak op gewelddadige wijze. Je moet dus voorzichtig zijn met wat je kiest.

De meeste pk's die je BETROUWBAAR kunt maken zonder een motor met gesmede internals te reviseren, liggen rond de 250-310 whp voor een F/h-serie motor. Ik persoonlijk hou niet van Lude-motoren omdat hun FRM-bussen olie-vretende varkens zijn.

#10 ·
Wauw, dat is veel.

Ik denk dat ik voor een supercharger ga, na de motorwissel. Ik ga voor de best mogelijke motor. Ik heb gehoord dat sommige K-motoren echt goed zijn, maar het is gewoon het betalen ervan lol.

Ik hou van het idee van zoveel WHP! Als geld geen probleem was, zou ik doen wat die gekke kerel deed en een top-end skyline nemen en hem in een Ford Focus gooien... Ik zou hem in mijn Honda gooien lol. (zal nooit gebeuren, maar dromen zijn fijn).

Welke interne onderdelen zouden vervangen moeten worden door gesmede?

Zuigers weet ik, maar wat nog meer?

Zou zoveel vermogen ook geen probleem veroorzaken voor het verdraaien van het chassis, of iets anders? Ik realiseer me dat de remmen iets zijn dat ik moet upgraden lol.

#11 ·
Vanwege de plaatsing van de motor zal torsie van het chassis geen probleem zijn. Echter, het nemen van bochten veroorzaakt buiging, en je kunt veerpootbruggen, trekstangen en stabilisatorstangen plaatsen om buiging en overhellen te verminderen.

je hebt niets gesmede nodig met een supercharger, tenzij je de kleptrein opbouwt voor hogere toerentallen en dan heb je misschien de onderkant nodig omdat 6 psi de rode lijn kan raken, terwijl extra 2k toeren de supercharger sneller kan laten draaien en 7,5 psi kan halen.

#12 ·
Cool, ik denk dat ik zal beginnen met de H22-swap, en dan, als het geld wat makkelijker is, zal ik kijken naar supercharging.

Veerpootbruggen en dergelijke zijn vrij duur, en ik zou niet weten hoe ik ze moet monteren, maar ik heb een vriend die er behoorlijk handig in is, dus hij zal ze monteren...

Het is gewoon een kwestie van er een vinden voor mijn specifieke auto, want omdat het een gezinsauto is, heb ik niet veel geluk gehad met het vinden van veel aftermarket-onderdelen ervoor (zoals... geen), zelfs basisverlagingskits zijn ongrijpbaar. Kijk ik gewoon op de verkeerde plaatsen? lol

#15 ·
Ik vond een veerpootbrug op eBay, een goedkope die verstelbaar is. Je zou een vriend of een garagebedrijf een paar stangen voor je kunnen laten maken voor weinig geld. 100 dollar zou genoeg moeten zijn, alles meer is te duur. Je zou 100 dollar of meer uitgeven aan een goede, degelijke merkveerpootbrug, als ze die al voor je auto zouden maken.

#16 ·
Geweldig, gewoon uit nieuwsgierigheid, wat heb je precies in Ebay getypt, want als ik "honda accord whatever" typ, krijg ik Type R-dingen, oudere accord-dingen, enzovoort en niets dat echt bruikbaar is.

Nog een vraag: er zijn CB5's, CB7's, enzovoort, wat is de code voor mijn auto?

#17 ·
Op eBay typte ik dit in:

2000 accord bar
Denk eraan dat ik op www[dot]ebay[dot]com zat, niet op een Britse site. De Britse site kan andere resultaten hebben. Sommige verkopers op de Amerikaanse site verzenden echter internationaal.

#18 ·
Een supercharger hoeft echter niet per se verlies van vermogen in het lage toerental te betekenen. De supercharger van mijn broertje's Cobalt SS dynot daadwerkelijk 205 pk tussen 3000 en 3500 tpm en komt uit op 225 pk bij 6000 tpm. Dat is denk ik best een goed vermogen over de hele band. Heeft gewoon te maken met de afstelling etc....

#19 ·
Supercharger hoeft echter niet per se verlies van vermogen in het lage toerentalgebied te betekenen. De Cobalt SS van mijn broertje met supercharger dyno't eigenlijk 205 pk tussen 3000 en 3500 tpm en komt uit op 225 pk bij 6000 tpm. Dat is best een goed vermogen over de hele bandbreedte, denk ik. Het heeft gewoon te maken met de afstelling, enz....
En daarom levert een aftermarket inlaat en een goede header/uitlaat 20 extra pk's op de wielen op met een afstelling op die auto's. Bovendien maakt een kleinere poelie ze echt leuk om mee te rijden.

#20 ·
Ik denk dat uw compressieverhouding 9,5 is en voor die motor zou ik een compressor gebruiken in plaats van een turbo ALS u er een op kunt zetten.

Toegegeven, een turbo zou ook werken, maar het zou een vrij milde moeten zijn en al dat werk zou het niet waard zijn, om nog maar te zwijgen van een geweldige tuner, want hoe hoger de CR, hoe moeilijker een turbo af te stellen is. Je zou ook een aangepaste uitlaat nodig hebben, voor hetzelfde vermogen dat een compressor kan toevoegen.

#23 ·
Door de poelie te vervangen die op de supercharger is gemonteerd, kunt u veranderen hoe snel de motor hem laat draaien. Hoe kleiner de poelie, hoe sneller de supercharger draait, wat resulteert in meer potentieel vermogen

#25 ·
Ik zou ze vervangen, aangezien je het spruitstuk verwijdert. (SC vervangt het standaard spruitstuk)

#26 ·
Ja, dat dacht ik al. Ik bekijk net de nieuwe Evo X FQ-400... ziet er geweldig uit :D

Maar hoe dan ook, geforceerde inductie is nog ver weg... Ik kan ITB's van een motorfiets krijgen, aangepast en afgesteld voor ÂŁ600. ÂŁ200 voor de ITB's en ÂŁ400 voor de rest. (Maar ik heb gehoord dat er VEEL afstemming bij komt kijken, vaak, en deze mod is voor al zwaar getunede motoren; opgewaardeerde nokkenassen etc.)

Dus voorlopig misschien gewoon wat scherpe nokkenassen, die kosten ongeveer ÂŁ250, zeg ÂŁ50 om ze te monteren, ÂŁ50 om af te stellen, en tenzij ik een soort aftermarket ECU nodig heb, zou dat ÂŁ350 gemonteerd en afgesteld moeten zijn.

Ik zou graag een aftermarket ECU willen om VTEC naar voren te halen van 4.700 tpm naar misschien 3.500... maar nogmaals, het is gewoon welke, waar vandaan, hoeveel etc.