Honda and Acura Car Forums banner
1 - 10 of 10 Posts

·
Premium Member
Joined
·
2,675 Posts
Discussion Starter · #1 ·

·
Super Ban-Finger Mod
Joined
·
21,366 Posts
ITs been talked about...just not in this particular forum. i know it's in sho's racing forum and other places around. but the accord is a family car and aftermarket parts to drastically reduce weight is not abundant. unless you have a racecar with a racecar budget, getting these custom made parts is pretty much out of reach for even the above average tuner.

i agree weight is the biggest enemy to any performance vehicle...but look at the accord. it's a porker even when it's stripped down. you'd have to do some major modifications to just the chassis to bring the weight down.

as for the unsprung weight....it seems that we've got in influx of n00bs who think chrome and 18"+ rims are the way to go :noo. yeah i had 18s on my accord, so i shouldn't really be talking...but that car was made for a mixture of both go and show. those who've seen it in person and played ps2 while i hit 11,000RPMs in it know what i'm talkin about :hehe
 

·
Premium Member
Joined
·
2,675 Posts
Discussion Starter · #3 ·
UltraMagneticAL said:
ITs been talked about...just not in this particular forum. i know it's in sho's racing forum and other places around. but the accord is a family car and aftermarket parts to drastically reduce weight is not abundant. unless you have a racecar with a racecar budget, getting these custom made parts is pretty much out of reach for even the above average tuner.

i agree weight is the biggest enemy to any performance vehicle...but look at the accord. it's a porker even when it's stripped down. you'd have to do some major modifications to just the chassis to bring the weight down.

as for the unsprung weight....it seems that we've got in influx of n00bs who think chrome and 18"+ rims are the way to go :noo. yeah i had 18s on my accord, so i shouldn't really be talking...but that car was made for a mixture of both go and show. those who've seen it in person and played ps2 while i hit 11,000RPMs in it know what i'm talkin about :hehe
You were hitting 11,000 rpm's? :wow

I know u got some old accord h22a vids where they @
 

·
Super Ban-Finger Mod
Joined
·
21,366 Posts
12k when it wasn't hot and humid. that knock just creeps in lmao...gas was still $1.55/gal for premium back then :cry

i dunno where my vids are at. probably in my old computer or something.
 

·
Premium Member
Joined
·
2,675 Posts
Discussion Starter · #5 ·
UltraMagneticAL said:
12k when it wasn't hot and humid. that knock just creeps in lmao...gas was still $1.55/gal for premium back then :cry

i dunno where my vids are at. probably in my old computer or something.
Whhaaaaaaat 12k o my :wow
 

·
Registered
Joined
·
866 Posts
UltraMagneticAL said:
12k when it wasn't hot and humid. that knock just creeps in lmao...gas was still $1.55/gal for premium back then :cry

i dunno where my vids are at. probably in my old computer or something.
With what engine? That better not be in an H22. :confused Maybe a really worked b18C or b16, but I doubt you'd make power that high.
 

·
Super Ban-Finger Mod
Joined
·
21,366 Posts
it was an h22....do a search on my build. i made power all the way up to 11k.

edit: my build is what got me my staff position here on sho...so its archived somewhere or another.
 

·
Premium Member
Joined
·
2,675 Posts
Discussion Starter · #8 ·
UltraMagneticAL said:
it was an h22....do a search on my build. i made power all the way up to 11k.

edit: my build is what got me my staff position here on sho...so its archived somewhere or another.
When you find your old vids dammit post em up. I remeber a vid you had where you were crusing then there was a cop and you ditched into a neighborhood and went into a garage
 

·
Super Ban-Finger Mod
Joined
·
21,366 Posts
wesside said:
When you find your old vids dammit post em up. I remeber a vid you had where you were crusing then there was a cop and you ditched into a neighborhood and went into a garage

lmao, that wasn't me! that was terreto...cuz you know, hes wanted and shit and the cops chorreographed that shit y0....they're after him cuz nobody likes the tuna.
 

·
Premium Member
Joined
·
2,675 Posts
Discussion Starter · #10 ·
UltraMagneticAL said:
lmao, that wasn't me! that was terreto...cuz you know, hes wanted and shit and the cops chorreographed that shit y0....they're after him cuz nobody likes the tuna.
Lmao :lmao yea no tuna, o yea umm good job on the umm choreographing :ninja

so Ultra what was the best thing you did to help with unsprung wieght?

rims.. brakes.. tuna coated brake lines?
 
1 - 10 of 10 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
Top