Honda and Acura Car Forums banner

1 - 12 of 12 Posts

·
Registered
Joined
·
547 Posts
Discussion Starter #1
okay, i really wanna get the koni yellow neuspeed shocks, but what is the difference between those and the regular koni yellows? also, are there any otehr good shocks that i should be looking into if im gonna be autocrossing. i have h&r sports that im gonna put on in spring with my shocks. peace!
 

·
Registered
Joined
·
1,688 Posts
SickMyDuck said:
I am selling some used Koni Yellow shocks.
325 + shipping.

Nice screen name....LOL...


Yea Konis are nice....but rather pricey...i have stock shocks and they ride fine....got over 75k miles on the Lude...ur car is new...don't need shocks yet....wait till your stock blows..
 

·
Registered
Joined
·
2,092 Posts
yeah thats what im gonna do...put my H&R race springs on (sitting right here in front of me :)) and then wait for my stock shocks to blow. they already kinda suck so it shouldnt be long.
 

·
Registered
Joined
·
1,688 Posts
Weenie....HR spring is awesome...the ride quality is almost like stock...it won't bounce that much...the only bad thing is...it doesn't lower the car that much...it lowers the front around 1.8" and the rear about 1.5"...ur gonna have around 2 finger gap on front and 3 in rear....but they do ride and handle awesome...let me know what it looks like when u slap it on....
 

·
Registered
Joined
·
547 Posts
Discussion Starter #8
i got the h&r sports, and thats a 1.4 drop all around, but im gonna lower it a little more with the shocks. i don't want too dramatic of a drop though, cause the roads around here are pretty sh*tty and i don't wanna scrape.

also, how can i pull up my evo more so it won't scrape when i drop the lude?
 

·
Registered
Joined
·
119 Posts
I have H&R race springs on my 97 Lude and I think its pretty low (1 finger gap - both front and rear. Also, the first year I put them on, the stock shocks (front) blew and started leaking. I recommend installing performance shocks when you install the springs. Trust me, the H&R Race springs (red) lower the car a lot. After the springs seat in properly (a month or so of driving) the car really is about 2 inches lower. Thats a lot considering the prelude is prettly low off the ground stock.
 
1 - 12 of 12 Posts
Top